The Fahionable Bystander:
Jah Jah of Ninjasonik 

header.jpg

Ninjasonik is the recently two membered group that makes songs about getting pregnant and tight pants. The goal was to shoot all of them but with the short term disappearance of Telli Federline, it seemed that Ninjasonik had dwindled to a one man band. Luckily, Telli was later found, and in the meantime, Jah Jah (Reverend McFly), with the help of his girlfriend and some Four Loko, turned out some sick ensembles...and played with legos.

How do you go about dressing yourself in the morning?
You should always leave your house feeling comfortable, and if it’s 85 degrees out and you wanna wear a bubble jacket and that makes you feel invincible, wear your bubble jacket. I think your confidence makes what you’re wearing. Style reflects your personality. This is with the exception of checking out someone because they look hot and then you get to know them, and you realize “You’re not hot at all. You suck. Fuck you.” Attraction is one thing but personality is another.

What girls are you atttracted to?
Hood Spanish girls, actually.

Check out more of Jah Jah's style below

Slideshow
The Fashionable Bystander: Jah Jah of Ninjasonik
The Fashionable Bystander: Jah Jah of Ninjasonik The Fashionable Bystander: Jah Jah of Ninjasonik The Fashionable Bystander: Jah Jah of Ninjasonik The Fashionable Bystander: Jah Jah of Ninjasonik The Fashionable Bystander: Jah Jah of Ninjasonik The Fashionable Bystander: Jah Jah of Ninjasonik The Fashionable Bystander: Jah Jah of Ninjasonik The Fashionable Bystander: Jah Jah of Ninjasonik

The Fashionable Bystander: Jah Jah of Ninjasonik

Click to View 15 slides

Do you get free shit?
Yeah, I'm told people gravitate towards me because of my personality and that helps their product sell: "If Jah Jah is wearing it, it must be aight." I never ask for anything, except maybe with Legos. I love legos. Its been my yoga. When im frustrated, I can build something and destroy it if I want.

Ninjasonik's known to aim to revive 'old school New York.' Does your idea of this new 'old school New York' look like anything like Run DMC?
Yeah, Run is cool. But old New York, like the Party Expo, is a closed location, but there's so much progress going on. Its still dirty and grimy and has graffiti everywhere. Its beautiful and diverse. Professional shit is going on, and at the same time there's beer cans everywhere and a skate ramp. Its like controlled chaos, and thats what old New York had. Gays, straights and trans. Everyone got along because it wasn't about what they looked like.

You don't think this dynamic exists anymore?
In certain ways it doesn't, because the way style exists now is icons. They act as heros, but they're not doing what they're saying. They're not telling kids why. People are materialistic for no reason.

So excluding God, you are iconless?
I won't say icon, but the dude I look up to is Mark "Gonz" Gonzales. He is always being himself. He does not care. He makes his life the way he wants to make it, skates the way he wants to skate. The dude is way older than me and is a stepping stone in skateboarding now. He's the kind of person that steps into a room and everyone is siked. I'm not the best skateboarder in the world, but I'm not gonna boast about it.

Do you think popped hats and jerseys are gonna be your jam, even when your 50?
Yep, I'm always gonna look like this.

Comments

Subscribe to this thread:

Add a comment

Latest in Features

© 2014 The L Magazine
Website powered by Foundation